Translate

måndag 9 juli 2012

9/7 -inför hösten - kofta (framstycke)



När jag var ute på Munkholmen hittade jag många fina hantverk. Här kan ni se målade glas - ljuslyktor, pulsvärmare i rosa, blå eller brunt.


(foto av Ingmarie G R)

Att gå runt och titta ger tips och ideér. Här kan man fundera över pulsvärmareoch nya modeller.

Idag regnar det och jag har arbetat hela dagen. Det blir ingen extra promenad i Trondheim utan direkt hem och äta middag. Det är väder för att sticka. Jag fortsätter på höger framstycke på min kofta.

Nu är klockan 24 och jag har hunnit kanten ner på koftans högra sida. Det blir en rundning uppåt.

(foto av Ingmarie G R)

PÅ bilden kan ni se att man stickar rätstickning så ränderna blir åt andra håller nedanför midjan.
Nu ska jag sticka 3 cm och sedan öka 1 maska i framkant som ska upprepas var 31/2 cm gånger 10. samtidigt börjar jag öka i sidan som bakstycket. Det har nu gått åt 3 nystan av Fabel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar