Translate

fredag 6 juli 2012

6/7 - inför hösten - att skapa projekt inom olika handverk

(foto av Ingmarie G Regnér)
Bilden tagit mot ett skyltfönster

Idag är det fredag och jag arbetar på eftermiddagen fram till klockan 22.00. 
Det är mulet och varmt ute. Tar en promenad på förmiddagen och tittar i olika skyltfönster. I staff-women  hittar jag ett antal tips på kläder. Sommar byxor som går strax nedanför knäna. kläderna går i jordens färger och bygger mycket på lager på lager. En inspiration som kan vara som komplement till koftan. byxmodellerna kan göras längre ....
Ska ta en promenad till olika affärer under lördagen kanske kommer det fram nya tips.

Det har varit underbart väder hela dagen och promenaden till och från jobbet är underbart. Jag går i shorts och linne fast klockan är 23.00.
Folket vandrar på gatorna och alla g¨r och småpratar. det är en underbar stämning.

Ungdoms Mode

Min Design utifrån "Vatten" . 

(Design Mode teckning från 2011 och foto av Ingmarie G R)


Västen i randigt tyg med vitt foder. Guldknappar.
(foto av Ingmarie G R)

Att skapa olika tankar utifrån vad man ser. Denna teckning gjorde jag när jag utgick ifrån vatten. En byxa som sitter åt, format som ett V ner över höften.Sedan övergår den till vida byxben som faller som vågorna. tyget måste vara tunt så fallet blir snyggt. I sidan finns fickorna. dragkedjan kan sitta i sidan eller mittfram. till den kan det vara en figursydd väst med flikar som går ner över byxorna. västen är skuren rak i midjan. Västen ska kunna bäras med eller utan skjorta, blus, T-shirt. För att tuffa till det hela bär tjejerna pulsvärmare i nät (ton i ton) som har hål för tummen och den ska täcka handflatan. Pulsvärmaren ska gå 2-3 centimeter nedanför armbågen.

Byxorna -  utgår jag från blåttyg, som är marmorerar i olika blåfärger. Mycket tunt.

Västen - utgår jag från regnbågensfärger. Ett randigt tyg som kan lyfta fram solbrännan på sommarenoch lyfta fram glädje under mörka årstider. Knapparna ska vara guld med koppling till sjön.

Pulsvärmarna - bör utgå från någon av byxans eller västens färger.

Tittar man på byxorna så lyfter det fram sjömansbyxor från 1950-talet.

Klädseln ska kombineras med ett halssmycke i stil och gärna örhängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar