Translate

torsdag 26 juli 2012

26/7 - recept på Lycka!

(foto av Ingmarie G R)

Idag är det torsdag och den sista arbetsdagen för denna gång i Norge, Trondheim. Som jag beskrivit tidigare är det lärorikt och man har med sig många nya erfarenheter både positivt och negativt. Jag har även nya internationella vänner som kommer följa med mig i framtiden. Att fundera över Lycka så kan man titta på den tavlan jag hittade på en affär i NORGE. Använd receptet på ett bra sätt så kommer lyckan finnas där du är.

Idag är det mulet och kallt. Vädret växlar fort under en dag kan det regna, blåsa, vara kallt och seda stunden efter strålande sol. Jag hoppas på det sista när jag går hem. Ska då med min tjänstepapper till bemanningsföretaget och sedan till bostaden där jag ska äta fisklåda och städa mitt rum. Allt ska vara klart till tidigt på morgonen så jag kan ta flygbussen klockan 04.00. Det känns härligt att veta att hemresan närmar sig. Även om allt varit trevligt här i Trondheim. Jag har sett mycket och kanske hunnit med mycket mer än om jag skulle ha varit turist. Jag har hunnit sticka min kofta klart utom fästa trådarna och sy i 2 stycken knappar. Nya vänner...

Tiden närmar sig att gå ill jobbet.

Har arbetat och det är mulet och kyligt ute. Städat rummet och gjort den sista middagen i lägenheten. Det blev rester från igår - torsk, räkor och bacon... det var gott. Att packa och få med alla saker är inte lätt. Ödem kallar man kroppsdelar som svullit upp men vad kallar man prylar som blivit större...
Samtidigt är det nostalgiskt är man lämnar ett gäng efter 4 veckor. Endel vänner kommer att finnas kvar och andra försvinner i mängden. 2 danska tjejer kommer jag hålla kontakt med och även den svenska vännen som redan åkt hem. Man kalla detta nordiskt utbyte.


Glassbilen  ( foto av Ingmarie G R)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar