Translate

lördag 21 juli 2012

21/7 - inför hösten - kofta (ärmen)

Idag är det lördag och det har regnat. Det är alldeles vått på marken. Jag känner den kyliga luften genom mitt fönster. Klockan är 4.30 och det är dags för frukost innan jag går till jobbet. Det blir en lång dag (7.30-22.15).

(Foto från Munkholmen av Ingmarie G R)

Om ni tittar på bilden kan ni se många saker som ni kan få tips av. Vad är det personen skapat på bilden? vilket material är sakerna gjorda av? Vad skulle Du vilja göra och vilka ideer får du när du är ute i naturen, i en affär, tittar i skylfönster, eller går på olika hantverksmässor...
I affärerna möts Du av höstens och vinterns mode. Du kan redan nu se vilka färger som kläderna kommer har i höst och vinter . Det är viktigt att du fundera på vilka färger som passar dig.
Hösten och vinters färger går i jordfärger, mörka färger...
Vill du ha hjälp med att ta reda på vad som passar,  just dig  så kan du göra en färganalys. Utifrån färganalysen kan du välja olika garner, tyger som passer just dig.
Använder man ett melerade garner skapas många kombinationer till plagget. Titta på koftans garn som har ett antal färger i garnet - brun i olika nyanser, beige, svart.. blått...
Koftan har höstens färger ...

Koftan:
Jag stickar några varv på koftan innan jag går till jobbet. Håller på med ökningen - 1 maska på båda sidorna med 1½ cm mellanrum. jaj har nu passerat öknng 10 av 22.

(foto av Ingmarie G R)

Nu är klockan 23.30 och jag har kommit från jobbet och ska gå och lägga mig eftersom jag arbetar även imorgon mellan 7.30-22.15. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar