Translate

måndag 16 juli 2012

16/7 -inför hösten - kofta (2:a framstycke)

Idag är det måndag och jag sitter och äter frukost. Det är mulet och det viner en kall och rå vind genom fönstret som står på glänt. Är hösten redan här och vi missat sommaren?
Arbetar idag mellan 7.30-15.15 på det andra sjukhemmet. Sedan är det 3 dagars ledigt om allt följer schemat. Det finns tid för stickning om detta väder fortsätter. Den 27/7 åker jag hem till Sverige igen.

(Foto av Ingmarie G R)
från gallerian på Munkholmen.

Nu är klockan 16.00 och jag är äntligen hemma och det är dags att fundera på middag. Våran Danske vän ska göra maten idag och det blir kyckling. Jag ska ta mig en smörgås eftersom jag inte vet vilken tid maten kommer att vara klar... det blir kyckling, potais, sallad och en kaka med blåbär till efterrätt. Oj det var gott.

Har suttit framför TV och sett deckaren "Wallander" - stickat på koftan och nu är jag inne på böjningen av kanten. har stickat 2 omgångar och är inne på den 3:e av 5.

Ikväll regnar det och det känns som hösten närmar sig utan att sommaren varit här. Nu är jag ledig och Imorgon ska jag och Anette en tur på stan innan hon reser hem till Sverige.

Det kommer även att blir stunder för stickning imorgon. hoppas hinna klart rundningen och komma till midjehöjd på framstycket....När jag är klar med båda framstyckerna kommer jag montera ihop delarna för att få en helhetsbild. Sedan återstår att arbeta med ärmarna.

(foto av Ingmarie G R)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar